Original title:
Návrh a implementace závodní počítačové hry
Translated title:
Design and Implementation of Racing Computer Game
Authors:
Dvořák, Tomáš ; Polášek, Tomáš (referee) ; Čadík, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je vytvořit závodní hru, pro obnovení zájmu o tento žánr. Hra je vyvíjena v Unity a je inspirovaná mnoha známými tituly. Nejvíce se podobá hře Trackmania. Hráč závodí na jedné předem vytvořené mapě a účel hry je dojet do cíle co nejrychleji, a tím porazit předem najeté časy. Celkově hráč může získat tato ocenění – žádné, bronzové, stříbrné, zlaté a platinové. Práce popisuje nejen implementaci hry, ale také testování a změny na základě této zpětné vazby.
The aim of this thesis is to create a racing game in order to revive this genre. The game is developed in Unity game engine and uses similar elements from other popular titles. However, it is most reminiscent of Trackmania. The player drives around in a course and tries to beat preset times. There are five ratings in total – none, bronze, silver, gold, platinum. The thesis does not only describe the implementation of said game, but it also contains the data gathered from testing and major changes made thanks to user responses.
Keywords:
C#; computer game; game; game development; model of BUT formula; model of faculty; racing game; Unity; videogame; C#; herní vývoj; hra; model fakulty; model formule VUT; počítačová hra; Unity; videohra; závodní hra
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211093