Název:
Digitalizace výukových přípravků
Překlad názvu:
Digitization of teaching models
Autoři:
Dvořák, Tomáš ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Sýkora, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na digitalizaci laboratorních přípravků Třídičky beden a Vrtačky. Tyto laboratorní přípravky byly sestaveny v rámci bakalářských prací z minulých let pro výuku na VUT v Brně. Práce se zabývá digitálním dvojčetem, jedním z konceptů Průmyslu 4.0. Jde o technologii, která umožňuje digitalizaci fyzické reality pro sledování, simulaci a predikci. Je to trend, který se využívá již v mnoha aplikacích nejen v průmyslu. Práce ukazuje převod laboratorní přípravků do digitální podoby za účelem simulace fyzického provozu i následného testování na fyzickém zařízení. Modely jsou řízeny přes TIA Portal od firmy Siemens v jazyce Ladder.
This thesis focuses on the digitization of laboratory fixtures Case Sorters and Drills. These laboratory fixtures were assembled within the framework of bachelor theses from previous years for teaching at the Brno University of Technology. The thesis deals with the digital twin, one of the concepts of Industry 4.0. It is a technology that enables the digitization of physical reality for monitoring, simulation and prediction. It is a trend that is already used in many applications not only in industry. This work shows the conversion of laboratory preparations into digital form in order to simulate physical operation and subsequent testing on physical equipment. The models are controlled via the TIA Portal from Siemens in Ladder language.
Klíčová slova:
Digitální dvojče; MCD; Model; OPC UA; PLC; Průmysl 4.0; TIA Portal; Digital Twin; Industry 4.0; MCD; Model; OPC UA; PLC; TIA Portal
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/210822