Název:
Přesvědčovací technologie a prvky gamifikace na streamovací platformě Twitch.tv
Překlad názvu:
Persuasive technology and gamification elements on the Twitch.tv streaming platform
Autoři:
Stehlík, František ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Přesvědčovací technologie a gamifikační prvky jsou součástí velkého množství moderních aplikací a internetových platforem. Důvody využití těchto prvků jsou různé a liší se na základě povahy dané aplikace či platformy. Použití přesvědčovacích technik a gamifikačních prvků může být účinným způsobem, jak dosáhnout cílového chování uživatelů. Tato bakalářská práce se zabývá využitím přesvědčovacích technologií a gamifikačních prvků na streamovací platformě Twitch.tv. Cílem práce je zkoumat účely jednotlivých prvků implementovaných do uživatelského rozhraní této platformy a analyzovat prvky, které mají gamifikační a přesvědčovací charakteristiky. Teoretická část této práce je věnována teoriím přesvědčování a kategorizaci gamifikačních prvků. V praktické části je platforma Twitch.tv analyzována pomocí walkthrough method z pohledu běžného uživatele, kde jsou rozebrány jednotlivé prvky, které navazují na kapitoly v teoretické části. Tato práce přináší užitečné poznatky pro uživatele i tvůrce podobných platforem.Persuasion technologies and gamification elements are part of a large number of modern applications and internet platforms. The reasons for using these features are varied and differ based on the nature of the application or platform. The use of persuasion techniques and gamification elements can be an effective way to achieve target user behaviour. This bachelor thesis examines the use of persuasion techniques and gamification elements on the streaming platform Twitch.tv. The aim of the thesis is to explore the purposes of the different elements implemented in the user interface of this platform and to analyse the different elements that have gamification and persuasion characteristics. The theoretical part of this thesis is devoted to theories of persuasion and the categorization of gamification elements. In the practical part, the Twitch.tv platform is analyzed using the walkthrough method from the perspective of a common user, where the different elements are analyzed, following the chapters in the theoretical part. This thesis provides useful insights for users and creators of similar platforms.
Klíčová slova:
gamifikace; přesvědčovací technologie; streamovací platforma; Streamování; Twitch; gamification; persuasive technology; Streaming; streaming platform; Twitch