Název:
Ochota platit za pokojové rostliny v České republice
Překlad názvu:
Willingness to pay for houseplants in the Czech Republic
Autoři:
Halouzková, Eliška ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis examines consumers' willingness to pay for houseplants in the Czech Republic. The data for the thesis were collected via self-developed question- naire. From the data, two regressions were created. First one measured the willingness to pay for houseplants, the second measured factors influencing the exact prices respondents are willing to pay. The study found that several factors, such as gender, previous houseplant purchase, the perception of house- plants as a home decor item, preference for artificial plants, view of houseplants as a hobby and whether houseplants improve their mental health have signif- icant influence on the willingness to pay. The significant factors for the price the respondents pay was university education, preference for low maintenance houseplants, place of purchase, size of the houseplant and recent houseplant purchases.Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním ochoty spotřebitelů platit za poko- jové rostliny v České republice. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření vyvinutého autorkou práce. Získaná data byla následně zpracována dvěma re- gresními analýzami. První regresní analýza měří ochotu platit za pokojové ros- tliny a druhá zkoumá faktory ovlivňující přesnou cenu, kterou jsou respondenti ochotni zaplatit. Výzkum prokázal, že pohlaví, dřívější nákup pokojových ros- tlin, vnímání pokojových rostlin jako dekorativního prvku, preference umělých rostlin, pohled na pokojové rostliny jako na hobby a to, zda pokojové rostliny zlepšují mentální zdraví, jsou významnými faktory ovlivňujícími pravděpodob- nost nákupu pokojových rostlin. Významnými faktory ovlivňujícími cenu jsou vysokoškolské vzdělání, preference pro nízkou náročnost pokojových rostlin, preference pro specializované obchody, preference pro velké pokojové rostliny a nedávné nákupy pokojových rostlin.
Klíčová slova:
ochota platit; pokojové rostliny; houseplants; willingness to pay