Název:
Autorské právo a reklama
Překlad názvu:
Copyright law and advertising
Autoři:
Boštičková, Aurora ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autorské právo a reklama Tato diplomová práce se zabývá autorským právem, právním odvětví náležejícím do oblasti práva duševního vlastnictví, resp. práva k nehmotným statkům a jako druhému tématu se věnuje reklamě. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře nejprve s autorským právem, reklamou a následně propojit tato dvě hlavní témata a v neposlední řadě se věnovat také reklamě zakázané. Jádrem diplomové práce je spojení autorského práva a reklamy, konkrétně předmětu autorského práva, kterým je autorské dílo a reklamy a poukázat na užití konkrétních autorských děl v reklamě. Práce je členěna na Úvod, Obecnou část skládající se z 8 kapitol, Zvláštní část zabývající se ve dvou kapitolách rozhodnutími českých soudů a Závěr. První kapitola pojednává o pojmu a zařazení autorského práva, o jeho vzniku, obsahu a předmětu. V druhé kapitole je vymezen přehled mezinárodních, unijních a českých pramenů právní úpravy. Třetí kapitola se zabývá pojmem reklamy, jejími druhy a právní regulací reklamy. Na tuto kapitolu logicky navazují v kapitole čtvrté reklamní subjekty, jenž vymezuje zákon o regulaci reklamy a na ní navazující kapitola pátá pojednávající o orgánech dozoru podle zákona o regulaci reklamy. Šestá a sedmá kapitola jsou výše zmíněným jádrem diplomové práce, které vysvětlují jediné možné a legální...Copyright law and Advertising This thesis deals with copyright law, a branch of law belonging to the field of intellectual property law, as well to intangible goods, and as a second topic it deals with advertising. The aim of the thesis is to introduce the reader firstly copyright law, advertising and then to unite these two main topics and last but not least to deal with prohibited advertising. The core of the thesis is to connect copyright law and advertising, specifically the subject of copyright, which is the copyright work, and advertising, and to highlight the use of specific copyrighted works in advertising. The thesis is divided into an Introduction, a General Part consisting of 8 chapters, a Special Part dealing in two chapters with decisions of Czech courts and a Conclusion. The first chapter deals with the concept and classification of copyright law, its origin, content and object. The second chapter provides an overview of international, EU and Czech sources of legislation. The third chapter deals with the concept of advertising, its types and legal regulation of advertising. This chapter is logically followed in Chapter Four by advertising entities, which are defined by the Advertising Regulation Act, and Chapter Five, which follows it, and deals with supervisory authorities defined by...
Klíčová slova:
Autorské dílo; Autorské právo; Reklama; Advertising; Copyright law; Copyrighted work