Název:
Karavaning - specifická forma cestovního ruchu z pohledu českých uživatelů
Překlad názvu:
The caravanning - a specific form of tourism from Czech users' point of view
Autoři:
Tučanová, Daniela ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Lochman, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Karavaning je v současné době v Česku na vzestupu. Cílem této práce je ověřit jeho postavení v cestovním ruchu, analyzovat faktory, které uživatele ovlivňují a konkretizovat oblíbené destinace uživatelů. Teoretický základ tvoří výzkumy provedené v zahraničí, geografie cestovního ruchu a sociální geografie. Použitou výzkumnou metodou je dotazníkové šetření, které bylo sdíleno do skupin na sociálních sítích zaměřujících se na karavaning. Výsledky výzkumu ukazují, že čeští a slovenští uživatelé obytných vozů či karavanů využívají tyto dopravní prostředky mobilně, nejvíce navštěvují Itálii a jižní Moravu a nejdůležitějším faktorem je pro ně možnost volby a samostatnost. Práce může sloužit jako zdroj informací pro turistické organizace, uživatele obytných vozů či karavanů, nebo pro další výzkum. Klíčová slova: karavaning, mobilita, cestovní ruch, motivace, obytný vůz, karavan, ČeskoCaravanning is currently on the rise in Czechia. The aim of this thesis is to verify its position in tourism, analyze the factors that influence users, and specify popular destinations for users. The theoretical background consists of research conducted abroad, geography of tourism, and social geography. The research method used is a questionnaire survey, which was shared among groups on social networks focusing on caravanning. The research results show that Czech and Slovak users of motorhomes or caravans use these vehicles mobilely, mostly visit Italy and southern Moravia, and the most important factor for them is the ability to choose and be independent. The thesis can serve as a source of information for tourism organizations, users of motorhomes or caravans, or for further research. Keywords: caravanning, mobility, tourism, motivation, motorhome, caravan, Czechia
Klíčová slova:
cestovní ruch; karavan; karavaning; mobilita; motivace; obytný vůz; Česko; caravan; caravanning; Czechia; mobility; motivation; motorhome; tourism