Název:
Vliv využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy
Překlad názvu:
The impact of the use of digital technologies on the attention of pupils of the 1st grade of primary school
Autoři:
Weishäuplová, Jana ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce řeší problematiku vlivu využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy. Cílem práce bylo zmapovat/zjistit pozitivní a negativní důsledky/dopady využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně ZŠ, vyhodnotit výsledky tohoto dopadu ve prospěch či neprospěch jejich využívaní a navrhnout vhodná řešení/doporučení pro praxi. Práce vycházela z předpokladu, že žáci 1. stupně ZŠ nadměrně využívají digitální technologie jako např. chytré telefony, tablety, notebooky či chytré hodinky, což má negativní vliv na jejich pozornost. K dosažení vytyčeného cíle byla práce rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Pro zpracování teoretické části práce byla využita metoda literární rešerše, díky které byly shrnuty současné teoretické poznatky a dosavadní výsledky bádání v dané problematice. Pro zpracování praktické části práce byly využity kvantitativní výzkumná metoda prostřednictvím dotazníkového šetření a test pozornosti. Vyhodnocení vlivu využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy probíhalo na základě dotazníkového šetření a testu pozornosti u 112 žáků 1. stupně základních škol. Výsledky, jak z dotazníkového šetření, tak i testu pozornosti, ukazují, že žáci 1. stupně základní školy nadměrně využívají digitální...The thesis deals with the issue of the influence of the use of digital technologies on the attention of primary school pupils. The aim of the thesis was to map/find out the positive and negative consequences/impacts of the use of digital technologies on the attention of primary school pupils, to evaluate the results of this impact in favour or against their use and to propose suitable solutions/recommendations for practice. The thesis was based on the assumption that 1st grade primary school students excessively use digital technologies such as smart phones, tablets, laptops or smart watches, which has a negative effect on their attention. To achieve the set goal, the thesis was divided into a theoretical part and a practical part. For the processing of the theoretical part of the thesis, the method of literary research was used, thanks to which the current theoretical knowledge and the results of research in the given issue were summarized. A quantitative research method through a questionnaire survey and an attention test were used to process the practical part of the thesis. The evaluation of the effect of the use of digital technologies on the attention of primary school pupils was carried out on the basis of a questionnaire survey and an attention test for 112 primary school pupils. The...
Klíčová slova:
Digitální technologie; digitální vzdělávání; dotazník; ICT; mladší školní věk,pozornost; test pozornosti; vývojová psychologie; Attention; attention test; developmental psychology; digital education; digitaltechnology; ICT; questionnaire; younger school age