Název:
Spolupráce začínajícího učitele a asistenta pedagoga v 1. ročníku ZŠ
Překlad názvu:
Cooperation Between a Beginning Teacher in the First Year of Primary School and a Teaching Assistant
Autoři:
Roudná, Anna ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická část diplomové práce se v první kapitole orientuje na žáka na počátku školní docházky. Dále se věnuje charakteristice edukátorů učitele a asistenta pedagoga a jejich nutné vzájemné spolupráci. Popisuje jejich kompetence a osobní předpoklady pro toto povolání. Opomenut není začínající učitel a s ním spojený mentoring. Na teoretickou část navazuje část empirická, jež je založena na kvalitativním výzkumném šetření formou případové studie, při které bylo realizované zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory. Klade si za úkol popsat spolupráci mezi asistentem pedagoga a začínajícím učitelem v prvním ročníku na konkrétní základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, učitel, asistent pedagoga, spolupráceThe first chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the pupil at the beginning of school attendance. Then it is devoted to the characteristics of the educators, the teacher and teaching assistant, and their necessary mutual cooperation. It describes their competences and personal prerequisites for this profession. The novice teacher and the mentoring associated with him/her are not omitted. The theoretical part is followed by the empirical part, which is based on a qualitative research investigation in the form of a case study in which participant observation and semi-structured interviews were conducted. It sets out to describe the collaboration between a teaching assistant and a beginning first year teacher in a particular primary school. KEYWORDS Beginning teacher, Teacher, Teaching assistant, Cooperation
Klíčová slova:
asistent pedagoga; spolupráce; učitel; začínající učitel; beginning teacher; cooperation; teacher; teaching assistant