Název:
Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
Překlad názvu:
A comparison of teachers' attitudes towards qualitative and quantitative assessment before and after the Covid-19 pandemic
Autoři:
Výborná, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V úvodní části první, teoretické části jsou obsaženy informace z odborných publikací ohledně pojmu hodnocení obecně, jeho funkcí, typů a forem. V další části se teoretická část zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením s důrazem na jejich vliv na žákovu motivaci. V druhé, praktické části jsem srovnávala výsledky dvou, mnou realizovaných, výzkumů formou kvantitativního výzkumu - dotazníku. Jeden byl realizován v roce 2020 a druhý, obohacen o 2 aktualizační otázky, byl realizován v roce 2023 na stejném vzorku respondentů. Závěr práce obsahuje odpověď na otázku položenou v úvodu mé diplomové práce. Z dat sesbíraných od mých 46 respondentů vyplývá, že se nijak významně pohled pedagogů na slovní hodnocení po distanční výuce během pandemie Covid-19 nezměnil, byť došlo k lehce pozitivnějšímu vnímání slovního hodnocení.The aim of the diploma thesis is to analyze a sample of 46 Czech first-grade pedagogues, whether there was a change in their perspective on verbal assessment after distance learning due to the Covid-19 pandemic. This work is divided into two parts. The introductory part of the first, theoretical part contains information from scientific publications regarding the concept of assessment in general, its functions, its types and forms. In the next part, the theoretical part deals with quantitative and qualitative assessment with an emphasis on their influence on the student's motivation. In the second, practical part, I compared the results of 2 researches carried out by me in the form of a questionnaire. One was implemented in 2020 and the second, enriched with 2 update questions, was implemented in 2023 on the same sample of respondents. The conclusion of the thesis contains the answer to the question posed at the beginning of my diploma thesis. From the data collected from my 46 respondents, it appears that educators' views on verbal assessment did not change significantly after distance learning during the Covid-19 pandemic, although there was a slightly more positive perception of verbal assessment.
Klíčová slova:
distanční výuka; formy hodnocení; hodnocení; klasifikace; kvalitativní hodnocení; kvantitativní hodnocení; pandemie Covid-19; slovní hodnocení; assessment; classification; Covid-19 pandemic; distance learning; qualitative assessment; quantitative assessment; verbal assessment