Original title:
Mezinárodní marketingová strategie pro podnik vstupující na španělský trh
Translated title:
International Marketing Strategy of the Selected Company Entering Spanish Market
Authors:
Svobodová, Martina ; Spáčilová, Natálie (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá navržením marketingové strategie pro český podnik vstupující na španělský trh s kosmetickými produkty a doplňky stravy. Teoretická část vysvětluje základní pojmy pro pochopení problematiky. Analytická část se věnuje zhodnocení současného stavu podniku a trhu, na který podnik vstupuje. Na základě získaných výsledků je v návrhové části představena marketingová strategie.
The master’s thesis is focused on designing a marketing strategy for a Czech company which is entering the Spanish market with cosmetics products and food supplements. The theoretical part explains basic concepts for understanding the issue. The analytical part is devoted to assessing the current state of the company and market in which the company is entering. Based on the results obtained, a marketing strategy is presented in the proposal part.
Keywords:
competitor analysis; International marketing; market entry; marketing mix; SLEPTE analysis; SWOT analysis; analýza konkurence; marketingový mix; Mezinárodní marketing; SLEPTE analýza; SWOT analýza; vstup na trh
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/210415