Original title:
Návrh business strategie nově založeného podniku
Translated title:
Proposal for Business Strategy of Newly Established Company
Authors:
Šesták, Ondřej ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Ve 21. století se v srdci Evropy stále najde množství lidí, kteří mohou jen s velkými obtížemi sehnat dobře padnoucí obuv. Nejedná se o nějakou specifickou potřebu, ale jde minimálně o případ slečen a žen s chodidly začínajícími na velikosti bot 43. Diplomová práce se zabývá touto situací z podnikatelského hlediska a nabízí potenciální řešení ve formě obchodní strategie nově založeného podniku. Navržená obchodní strategie může být použita jako jeden z materiálů pro rozhodování ohledně vstupu na trh s nově založenou firmou.
In the 21st century in the heart of Europe, there is a number of people with significant difficulties to get shoes that would fit them. This is not a case of a very special need but a reality for at least girls and women with footwear sized 43 and larger. The Master’s Thesis deals with this situation in a business perspective and offers a potential solution in a form of a business strategy for a newly established firm. The proposed business strategy can serve as one of materials for decision-making regarding entering the market with a new business.
Keywords:
Business Model Canvas; Konkurenční prostor; Malý podnik; Obchodní strategie; Obuvnický průmysl; Porterových 5 sil; Business Model Canvas; Business strategy; Competitive Space; Footwear industry; Porter’s 5 Forces; Small business
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/210359