Original title:
Analýza komunikačního mixu společnosti L'ORÉAL
Translated title:
Analysis of the communication mix of L'ORÉAL
Authors:
Příhodová, Lucie ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá komunikačním mixem kosmetické společnosti L'Oréal, konkrétně jednou z jejích nejznámějších globálních značek - Garnier. Dává její marketingový i komunikační mix do srovnání s ostatními značkami této společnosti a zjišťuje tak žádoucí positioning. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitele tuto značku vnímají a to především skrze její komunikaci, ve které dominuje reklama. Vlastní výzkum se pokouší nahlédnout do myslí spotřebitelů, jak reklamu vnímají (komunikační účinky reklamy), hodnotí a přijímají, což se odráží v postojích ke značce jako takové.This diploma thesis deals with the communication mix of Garnier, one of the most famous global brands of the cosmetic company L'Oréal. The goals are to analyze brand's communication , especially TV advertisments and their effects. The main goal is to find out more about consumer perception of the ads and brand as such. The thesis also contains my own marketing research on the main topics mensioned above, which basically means revealing the communication effects of the TV ads.
Keywords:
Advertising; Brand; Communication effects of ads; Communication mix; Consumer perception; Marketing mix; Positioning; komunikační mix; komunikační účinky reklamy; marketingový mix; positioning; reklama; vnímání spotřebitele; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/9269