Název:
Zavedení nového druhu piva na trh v České republice
Autoři:
Brázda, Tomáš Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Brázda, T. Zavedení nového druhu piva na trh. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s pivem v Jihomoravském kraji a v Praze. Hlavním cílem práce je zjištění možnosti uplatnění nového druhu piva zrajícího v dubovém sudu od pravého třtinového rumu na trhu a následné doporučení nejvhodnějšího způsobu jeho uvedení na trh. Dalším cílem je poznat charakteristiky chování spotřebitelů, vztah spotřebitelů k pivu a také rozhodovací proces na trhu s pivem v Jihomoravském kraji a v Praze s uvedením odlišností ve zkoumaných krajích. Chování spotřebitelů na trhu s pivem bylo zkoumáno pomocí dotazníkového šetření (n=465), které je vyhodnoceno pomocí statistických metod. Z výsledků dotazníkového šetření jsou navrhnuty cílové segmenty s potenciálními zákazníky, positioning výrobku a další marketingová doporučení pro uplatnění nového produktu. Výsledky diplomové práce poslouží managementu brněnského minipivovaru Pegas při jeho rozhodování, zda nové pivo uvést na trh.This Master's thesis deals with the customers' behaviour on the beer market in South Moravia region and the capital city of Prague. The main goal is to ascertain the posibility of success in introducing new kind of beer. Another goal is to discover the characteristics of customers' behaviour, their relation to beer in general and furthermore the decisional process on the beer market in South Moravia region and the capital city of Prague as well as noticing the difference in customers' behaviour in those parts of the Czech republic. There are target segments of potentional customers, positioning of the pro-duct and other marketing recommendations for introducing a new kind of beer defined based on the results of survey that was analysed using the statistical me-thods. The result of the thesis will be given to the management of the minibrewery Pegas that is based in Brno, so that they can decide whether to introdu-ce this new beer on our Czech market.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; marketing; pivo; segment; výzkum