Název:
Farmářské prodejny v Brně a jejich zákazníci
Autoři:
Hajduchová, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu biopotravin a lokálních potravin farmářského prodeje v Brně. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které ovlivňují nákupní chování zákazníků farmářských prodejen a zdravých výživ, jejich potřeb a preferencí na rozdíl od zákazníků běžných potravinových řetězců. Pro zkoumání chování spotřebitelů na trhu lokálních potravin a biopotravin bylo využito zejména dotazníkového šetření provedeného na vzorku 302 respondentů. Kvantitativní průzkum byl rozšířen o hloubkové rozhovory s vedoucími daných prodejen (n = 9). Sběr dat probíhal během října a listopadu 2014. Výsledky šetření umožnily navrhnout doporučení pro provozovatele maloobchodních jednotek na trhu biopotravin a lokálních potravin farmářského prodeje.This bachelor thesis deals with consumer behavior on the organic food and local farmers food markets in Brno. It focuses on identification of factors which influence customer behavior of farmers stores and health food stores, their needs and preferences in contrast to conventional grocery stores customers. The main source for analysis of consumer behavior was a questionnaire survey conducted on sample of 302 respondents. The quantitative survey was extended with in-depth interviews with managers of selected shops (n = 9). The data was collected within October and November 2014. The survey results allowed suggest recommendations for retailers on the organic food and local farmers food market.
Klíčová slova:
Brno (Česko); farmářské prodejny; lokální produkce; maloobchod; zdravé výživy