Název:
Pozice českého tradičního obchodu na maloobchodním trhu
Autoři:
Svobodová, Erika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá českými tradičními maloobchodníky a jejich pozicí na maloobchodním trhu ve srovnání s velkými nadnárodními řetězci. Cílem je navrhnout opatření vedoucí ke zvýšení udržitelnosti malých a středních maloobchodních firem působících na českém trhu. A to na základě situační analýzy trhu a výsledků z dotazníkového šetření zaměřeného na zákazníky malých a středních prodejen do 400 m2 a jejich preference při výběru nákupního místa.The diploma thesis deals with Czech traditional retailers and their position on the retail market in comparison with large multinational chains. The aim is to propose measures to increase the sustainability of small and medium-sized retail compa-nies operating in the Czech market. It is based on a situational analysis of the market and the results of a questionnaire survey focused on customers of small and medium-sized stores up to 400 m2 and their preferences when they choose a shopping place
Klíčová slova:
competitiveness; cooperation; czech traditional trade; degree of concentration; konkurenceschopnost; kooperace; maloobchod; maloobchodní sítě a nákupní aliance; multinational chains; míra koncentrace; nadnárodní řetězce; retail; retail networks and purchasing alliances; SWOT analysis; SWOT analýza; český tradiční obchod