Original title:
Veřejnost(i), vzdělávání a vzdělávací politika: hodnoty, postoje, argumentace a zkušenosti
Translated title:
Public(s), education and education policy: values, attitudes, reasoning and experience
Authors:
Tabery, Paulína ; Spurný, Martin ; Pilnáček, Matouš ; Hanzlová, Radka ; Červenka, Jan ; Balíková, Zdeňka Document type: Research reports
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Zpráva obsahuje závěry z kvantitativních a kvalitativních šetření názorů obecné populace, populace rodičů dětí ve věku 6 až 20 let a profesní veřejnosti, učitelů a ředitelů, ohledně vzdělávání a vzdělávacích politik. Základními tématy jsou nerovnosti ve vzdělávání, obsah vzdělávání, participace a reakce rodičů a učitelská profeseThe report contains findings from quantitative and qualitative research on the views of the general population, the population of parents of children aged 6 to 20, and the professional community, teachers and principals, on education and education policies. The main themes are inequalities in education, the content of education, parental participation and response, and the teaching profession.
Keywords:
education; education policy; public opinion Project no.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016402 Funding provider: Evropská unie, Evropský sociální fond
Institution: Institute of Sociology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: https://hdl.handle.net/11104/0341564