Original title:
Rozeznávání PR vlivů v českých lifestylových magazínech
Translated title:
Recognition of PR Interventions in Czech Lifestyle Magazines
Authors:
Šimáčková, Pavla ; Nečas, Vlastimil (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Pronikání public relations a jiných ekonomických vlivů do redakčních obsahů lifestylových médií je aktuální problém, který je v českém prostředí neprobádaný. Cílem diplomové práce bylo zmapování míry a způsobu pronikání PR vlivů do obsahů českých lifestylových magazínů a sekundárně ověření aplikovatelnosti metody Vladimíry Kubíčkové (2015) v této oblasti trhu. Ve výzkumné části byly stanoveny hlavní (3) a vedlejší (12) výzkumné otázky. Vedlejší výzkumné otázky korespondovaly se systémem 12 parametrů k ci PR vlivů v českých lifestylových magazínech, který byl navržen na základě více zahraničních a jedné české studie, kterou sestavila Vladimíra Kubíčková (2015). Za pomoci kvantitativní analýzy bylo těchto 12 parametrů postupně aplikováno na 1 217 potenciálních PR subjektů nalezených v redakčních článcích náhodně vybraných vydání lifestylových časopisů: Dieta, Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. Těchto 1 217 subjektů bylo následně prostřednictvím nástroje Newton Media následně hledáno i v dalších periodikách, která vycházela v podobném časovém období. Výsledky ukázaly, že většina redakčních článků ve zkoumaných časopisech vykázala alespoň jeden z dvanácti stanovených PR vlivů. Mezi nejčastěji se projevujícími PR vlivy byla nepřítomnost negativních informací či opačného pohledu a přítomnost vizuálu...Czech lifestyle magazines and secondarily to verify the applicability of Vladimíra Kubíčková's several foreign and one Czech study compiled by Vladimíra Kubíčková (2015). Using Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. These 1,217 subjects were also searche
Keywords:
advertisement; advertorial; covert advertisement; editorial content; hidden advertisement; hybrid editorial content; hybrid messages; journalism; Lifestyle magazines; media relations; native advertisement; paid content; PR; PR article; PR professional; press; public relations; sponsored content; advertorial; hybridní redakční obsah; hybridní sdělení; inzerce; lifestylové magazíny; media relations; nativní reklama; placený obsah; PR; PR pracovník; PR profesionál; PR článek; public relations; redakční obsah; reklama; skrytá reklama; sponzorovaný obsah; tisk; žurnalistika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/179122