Název:
Lávka přes řeku Opavu
Překlad názvu:
Footbridge across the river Opava
Autoři:
Kolář, David ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší pře řeku Opavu. Ze dvou variant studií, které se odlišují konstrukčním řešením, je vybrána samo kotvená lávka podporovaná kabely, tzn. visutá. Pro tuto variantu je zpracována podrobnější dokumentace. Hlavní náplní práce je statické řešení nosné konstrukce s výstupem v podobě výkresové dokumentace. Model konstrukce pro výpočet účinků vybraných zatížení zahrnuje vliv fázové výstavby konstrukce a k jeho sestavení je využit program ANSYS. Posudky a dimenzování je provedeno ručně v programu MS Excel a pro model řešení příčného směru je použit program SCIA Engineer. Všechny výpočty a posudky se řídí současnými platnými zásadami výpočtu podle mezních stavů.
The master´s thesis topic is design of a footbridge across Opava river. Out of two different designs, a self – anchored suspension footbridge was chosen and necessary documentations wer produced. The primary focus of the thesis is on static design solution with an output of several drawings. The model created in ANSYS includes different load cases together with construction stages. To support the results, checks and hand calculations via MS Excel were completed, as well as static analysis of transverse behaviour of the deck using SCIA Engineer software. Analysis and calculations are compliant to up-to-date coades and respect the funfamentals of analysis due to limit states.
Klíčová slova:
ANSYS; beton; fáze výstavby; lávka pro pěší; model; monolitická konstrukce; nelineární výpočet; visutá konstrukce; visuté kabely; výchozí stav; výztuž; závěsy; ANSYS; concrete; construction stages; footbridge; hangers; initial state; model; monolythic structure; nonlinear calculation; reinforcement; suspension cables; suspension structure
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/209041