Název:
Aplikace pro modelování budov z fotografií
Překlad názvu:
Application for modeling buildings from photographs
Autoři:
Medek, Jakub ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Šikudová, Elena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Aplikace pro modelování budov z fotografií Autor: Jakub Medek Katedra: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D., Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Abstrakt: Cílem této práce bylo naprogramovat Windows aplikaci na modelování objektů na základě jejich fotografií. Aplikace uživateli umožňuje vložit fotografie objektu a následně tvořit model ve dvou krocích. Nejdříve uživatel vytvoří kalibraci virtuální kamery pro každou fotografii a následně postupným kreslením hran a stěn do fotografie tvoří 3D mo- del. Aplikace umožňuje exportovat vytvořený model ve standardním formátu .obj včetně textur vygenerovaných z fotografií. Aplikace je napsaná ve frameworku .NET Core s grafickým frameworkem WPF, který se spolu s knihovnou Avalondock nachází na View vrstvě aplikace. Ve zbytku aplikace (ViewModel a Model vrstvy) se používají pouze multiplat- formní knihovny a aplikace tedy do budoucna umožňuje přepis na jiný grafický framework pro přenos na jiné operační systémy. Klíčová slova: .NET Core WPF 3D modelování Photo matching Projekce texturTitle: Application for modeling buildings from photographs Author: Jakub Medek Department: Department of Distributed and Dependable Systems Supervisor: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D., Department of Distributed and Dependable Systems Abstract: The goal of the thesis was to develop a Windows application that can be used for modelling objects based on their photographs. The user can import photos of an object into the application and then start creating the model in two steps. First, the user has to calibrate a virtual camera for each photo. After that, the user can create the 3D model by drawing edges and faces on top of the photo. The application supports exporting the created model in a standard 3D format .obj including textures generated from photos. The application is written in .NET Core framework with the WPF graphical framework. WPF and one of the used libraries Avalondock are located on the View layer. The rest of the application (ViewModel and Model layers) use only cross- platform libraries. This simplifies a possibility of future change of the graphical framework to make the application cross-platform. Keywords: .NET Core WPF 3D modelling Photo matching Texture projection
Klíčová slova:
NET Core|WPF|3D modelování|Photo matching|Projekce textur; NET Core|WPF|3D modelling|Photo matching|Texture projection