Original title:
Vliv sociálních sítí na rozvoj dětí ve věku 13-15 let
Translated title:
The influence of social media on the development of children aged 13 to 15
Authors:
Tsyhannyk, Oleksandra ; Ježková, Tereza (advisor) ; Koblovský, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Social media has grown exponentially in the last few decades, and is continuing to develop, making its way into every aspect of our everyday lives. This bachelor's thesis dives into the problematic of how children aged 13-15 are influenced by social media, and how it impacts their development. It first explores the history of social media, and then moves onto presenting the current state of social media and the most popular platforms. After introducing the topic from the general perspective, the thesis delves deeper into the issue of young teenagers and social media, the processes, and effects of it. The second part of this work includes practical research on the topic, the evaluation of its results and following discussion.Sociální média v posledních několika desetiletích exponenciálně rostla, a neustále se vyvíjejí a pronikají do všech aspektů našeho každodenního života. Tato bakalářská práce se ponoří do problému, jak jsou děti ve věku 13-15 let ovlivňovány sociálními sítěmi a jaký dopad mají sociální sítě na jejich vývoj. Nejprve práce vysvětluje historii sociálních médií, poté přechází k prezentaci současného stavu sociálních sítí a nejpopulárnějších platforem. Po představení tématu z obecného pohledu se práce ponoří hlouběji do problematiky mladších teenagerů a sociálních sítí, do zkoumaní relevantních procesů a efektů. Druhá část této práce zahrnuje praktický výzkum na dané téma, analýzu jeho výsledky a následnou diskusi.
Keywords:
adolescents; children; communication; influencers; offline; online; self-esteem; social media; dospívající; děti; influenceři; komunikace; offline; online; sebeúcta; sociální média
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/176426