Název:
Distanční vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19: případová studie
Překlad názvu:
Distance education of a pupil with mild mental retardation during the COVID-19 pandemic: case study
Autoři:
Kolegarová, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na distanční vzdělávání 14leté žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19. Zejména má zachytit přínosy a úskalí tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy pandemie COVID-19 a v návaznosti na to je popsán dopad pandemie na školství. Dále je zde vymezen pojem distanční vzdělávání a druhy, kterými může být distanční vzdělávání realizováno. Pozornost je dále věnována mentálnímu postižení a jeho etiologii, klasifikaci a detailněji je v kapitole popsáno lehké mentální postižení. V práci je objasněno vzdělávání osob s mentálním postižením a jejich vzdělávání během povinné školní docházky. V teoretické části je také popsána základní škola Vokovice, kterou žákyně navštěvuje, školní vzdělávací program a jakým způsobem jsou žáci v této škole rozděleni do tříd v ročníku dle stupně přiznané podpory. Pro praktickou část byla užita metoda kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaných a narativních rozhovorů s rodiči, třídní učitelkou žákyně i se samotnou žákyní a za pomoci pozorování v domácím a školním prostředí. V závěru práce byly popsány přínosy a úskalí distančního vzdělávání konkrétní žákyně. Ukázalo se, že pouze s aktivním, soustavným a důsledným vedením žákyně je...This bachelor thesis is focused on the distance education of a pupil with mild mental retardation during the COVID-19 pandemic. It should capture the benefits and disadvantages of this type of education. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines the concepts of the COVID-19 pandemic and the impact of it on education. Furthermore is described the distance education and its types. There is defined the mental retardation, its etiology, classification and the definition of a mild mental retardation. The theoretical part also describes the education of people with mental disabilities and their education during compulsory schooling. Further is described the elementary school in Vokovice, its school's educational program and the division of the students into classes in the year according to the level of support. For the practical part was used the method of qualitative research with the help of semi- structured and narrative interviews with parents, the student's class teacher and with the student herself, and with the help of observation in the home and school environment. At the end of the thesis, the benefits and disadvantages of distance education for a particular student were described. It turned out that only with the active, systematic and consistent...
Klíčová slova:
distanční vzdělávání; edukace; lehké mentální postižení; žákyně; distance education; education; mild mental disability; pupil