Original title:
Aplikační úlohy ve výuce: přínosy a omezení na příkladu matematiky a geografie
Translated title:
Application learning tasks in education: benefits and limitations on the example of mathematics and geography
Authors:
Freibergová, Anna ; Netrdová, Pavlína (advisor) ; Havelková, Lenka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná bakalářská práce se zabývat aplikačními úlohami v rámci výuky na střední škole na příkladu učebních úloh kombinujících matematické a geografické znalosti a dovednosti. Hlavním cílem je na základě studia literatury diskutovat a identifikovat hlavní přínosy a omezení využití aplikačních úloh ve výuce. Zhodnocen je potenciál kombinace matematiky a geografie při tvorbě aplikačních úloh, tedy atraktivních úloh s praktickým využitím. Dílčím cílem bakalářské práce je na základě teoretického vstupu a získaných poznatků vytvořit příklady aplikačních úloh, které umožní výukové cíle těchto dvou předmětů vhodně a efektivně propojit. Klíčová slova: učební úlohy, aplikační úlohy, matematika, geografieThe submitted bachelor thesis revolves around application learning tasks within high school education on the example of teaching tasks which combine mathematical and geographical knowledge and skills. Based on the literature research the main focus is placed on a discussion and identification of essential benefits and limitations of application learning tasks in education. The potential of the combination of mathematics and geography when constructing application learning tasks, thus attractive tasks with practical use, has been evaluated. In terms of theoretical input, the partial goal of the thesis is to create examples of application learning tasks enabling effective and appropriate interconnection of the related subject's objectives. Key words: learning tasks, applied learning tasks, mathematics, geography
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/175994