Název:
Didaktické prostředky Výchovy ke zdraví na praktických školách dvouletých
Překlad názvu:
Health Education Teaching Means for Two-Year Practical Schools
Autoři:
Široká, Magdaléna ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na výukové materiály výchovy ke zdraví používané na praktických školách dvouletých. Cílem práce bylo navrhnout pracovní listy ve třech úrovních obtížnosti, které by se daly použít ve výuce. V práci bylo využito kvalitativní šetření. Prezentace a pracovní listy byly navrženy po analýze Rámcového vzdělávacího programu praktických škol dvouletých. Dílčím cílem práce bylo pomocí rozhovorů s vyučujícími zmapovat výukové materiály výchovy ke zdraví, které pro svou výuku používají, a zjistit, jak hodnotí předložené pracovní listy a zda jsou pro ně využitelné v pedagogické praxi. Výsledkem práce je návrh pěti vyučovacích hodin na téma Zdravý životní styl s prezentací a pracovními listy ve třech úrovních obtížnosti. Pracovní listy jsou upravené podle hodnocení vyučujících, kterým byly pracovní listy předloženy. Pracovní listy i prezentace byly hodnoceny kladně, ale přesto bylo potřeba je částečně upravit, aby naplňovaly očekávání vyučujících. V příloze jsou předloženy upravené pracovní listy, které je možné využít v praxi praktických škol dvouletých.The diploma thesis focuses on health education teaching materials used in two-year practical schools. The aim of the work was to design worksheets in three levels of difficulty that could be used in teaching. Qualitative research was used in the work. The presentation and worksheets were designed after analyzing the Framework Educational Program of two-year practical schools. The partial aim of the work was to use interviews with teachers to map the health education teaching materials they use for their teaching, and to find out how they evaluate the presented worksheets and whether they are useful for them in pedagogical practice. The result of the work is a proposal for five lessons on the topic of Healthy lifestyle with a presentation and worksheets in three levels of difficulty. The worksheets are modified according to the evaluation of the teachers to whom the worksheets were submitted. Both the worksheets and the presentations were evaluated positively, but they still needed to be partially modified to meet the teachers' expectations. In the appendix, modified worksheets are presented, which can be used in the practice of practical two-year schools.
Klíčová slova:
didaktické prostředky; Praktická škola dvouletá; speciální pedagogika; vzdělávání; výchova ke zdraví; Education; Health Education; Special Education; Teaching Means; Two-Year Practical School