Název: Více prostoru u stolu: Jak The New Yorker zobrazuje rodinnou dynamiku ve svém audiovizuálním obsahu
Překlad názvu: Making more space at the table: how The New Yorker portrays family dynamics in its audiovisual content
Autoři: Novaes Buffa, Fernanda ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2022
Jazyk: eng
Abstrakt: The purpose of this study is to generate a debate about the portrayal of immigrant families in The New Yorker documentaries. The general objective is to understand how visual framing and the use of mise-en-scène elements such as set design, lighting and space, play a crucial role in communicating the representations of immigrant families and influencing the viewer's perception towards this group. In this study, the method used is close textual analysis on shots where family dynamics unraveled in seven documentaries featured in The New Yorker: Ale Libre; Guanajuato Norte; Seasons; Sing Me a Lullaby; Team Meryland; The Prince of Luna Park; and Yves & Variation. Findings indicate that immigrant families are, mainly, shown: 1) indoors, during the day; 2) with high-key lighting; and 3) with positive, closed, and deep space settings. The camera distance that appeared the most is "medium close-up". The findings advance how immigrant families are framed through mise-en-scène. This study contributes to the understanding that the portrayal of immigrant families in documentaries is a result of not only economic, social, political, and cultural tendencies and shifts, but also of elaborated constructions through mise-en-scène elements in a frame. This study has implications for research on film studies,...
Klíčová slova: analýza obsahu; dokumentární film; mise-en-scène; rodina imigrantů; rámování; The New Yorker; content analysis; documentary film; framing; immigrant family; mise-en-scène; The New Yorker

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/176362

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-510084


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2022-10-09, naposledy upraven 2024-01-26.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet