Název:
Cestovní chování fanoušků českých fotbalových klubů
Překlad názvu:
Travel behaviour of Czech football clubs' fans
Autoři:
Dvořák, Filip ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V práci popisujeme cestovní chování fotbalových fanoušků na základě rešerše odborné literatury a autorského dotazníkového šetření. Cílem této práce je popsat, co vede fanoušky k návštěvě fotbalových stadionů. Víme, že v Česku je mnoho příznivců fotbalových klubů, ale také že jejich chování je často velmi různorodé. Počínaje například četností návštěv podporujících svůj oblíbený klub při domácích a venkovních utkáních. Předpokládáme, že podpora na domácím stadionu bude podstatně vyšší. Ale zajímavější pro nás budou hlavně vyjížďky fotbalových fanoušků. Ať už za podporou svého oblíbeného týmu na venkovní utkání v Česku nebo při dalekých přeshraničních cestách. Není výjimkou, aby jedinec podporoval svůj klub, který se nachází ve velké vzdálenosti od jeho bydliště. Předpokládáme, že velké pražské kluby budou mít fanouškovskou základnu rozmístěnou více po republice, zatímco provinční kluby, jako např. Viktoria Plzeň nebo Sigma Olomouc, budou mít fanoušky více koncentrované ve svém kraji. Zjišťovat proto chceme četnost vyjížděk, jaký dopravní prostředek zvolí, s kým se dopravují atd. Ale také kolik času stráví ve městě a zda spolu s utkáním navštíví nějaké pamětihodnosti, či třeba obchody. Velmi specifickou skupinou budou zápasy v evropských pohárech, které české kluby pravidelně hrají a na které se...In this paper we describe the travel behaviour of football fans based on a literature search and a questionnaire survey. The aim of this thesis is to describe what drives fans to visit football stadiums. We know that there are many fans of football clubs in the Czech Republic, but also that their behaviour is often very heterogeneous. Starting, for example, with the frequency of visits supporting their favourite club during home and away matches. We expect the support at the home stadium to be much higher. But more interesting for us will be mainly the outings of football fans. Whether to support their favourite team at away games in the Czech Republic or on long cross-border trips. It is not uncommon for an individual to support their club that is located a long distance from their home. We expect that large Prague clubs will have a fan base spread more widely across the country, while provincial clubs such as Viktoria Plzeň or Sigma Olomouc will have fans more concentrated in their region. Therefore, we want to find out the frequency of trips, what means of transport they choose, who they travel with, etc. But also how much time they spend in the city and whether they visit any sights or shops together with the match. A very specific group will be the European Cup matches, which Czech clubs play...
Klíčová slova:
dotazníkové šetření; fanoušek; Fotbalové utkání; identita s týmem; návštěvnost; attendance; fan; Football match; questionnaire survey; team identity