Název:
Malé pořady ve velké televizi - online-only obsah České televize
Překlad názvu:
Little Series in the Big Television - Czech Television's Online-only Content
Autoři:
Vašíčková, Dorota ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; Jedličková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Malé pořady ve velké televizi: Online-only obsah České televize Bc. Dorota Vašíčková Abstrakt Diplomová práce z oboru filmových a televizních studií sleduje průběh a první výsledky zavádění nové produkční linie v rámci výroby pořadů v České televize. Autoetnografickou metodou vedený výzkum se skrze osobní zkušenost autorky soustředí na změny v institucionálním uspořádání, jež přináší střet veřejnoprávních médií s realitou internetového věku. Text obsahuje čtyři tematické celky, které prostupují napříč sledovaným obdobím od jara 2019 do května 2022, kdy probíhal institucionální přerod a přestavba VOD platformy České televize. Výzkumná práce postihuje témata jako jsou veřejnoprávní hodnoty, dramaturgické principy nebo ideje manažerismu, které sleduje na pozadí několikaletého zúčastněného pozorování. Zásadní roli při analýze specifického produkčního folklóru zde hrají možnosti, jaké původně nezávislé web formáty získaly v institucionální záštitě. Cílem práce je postihnout realitu v jediné české veřejnoprávní televizi a analyzovat, jak se instituce velikosti České televize vnitřně vyrovná se vznikem a zavedením nové produkční linie svých pořadů.Little Series in the Big Television: Czech Television's Online-only Content Bc. Dorota Vašíčková Abstract This master's thesis in the field of film and television studies maps the process and first results of the establishment of a new programme production line in Czech Television. The thesis applies autoethnographic methods to the authors' personal experience in order to map the changes in institutional settings resulting from the clash of public media with the realities of the internet age. The work consists of four topic-defined sections, each following the period between spring 2019 and spring 2022 when the institutional reorganization and reconstruction of the Czech Television VOD platform was taking place. The work follows on topics such as the public media values, principles of dramaturgy or the ideas of managerism, all analyzed on the background of three years of participant observation. A key role in the analysis of specific production lore is played by the possibilities granted to originally independent web-based formats by having institutional backing. This thesis aims to capture the reality of the only Czech public media television and to analyze, how an institution of the size of the Czech Television copes internally with the emergence and establishment of a new production line of its programmes.
Klíčová slova:
webseriály|veřejnoprávní média|autoetnografie|Česká televize|produkční folklór; webseries|public servis media|autoethnography|Czech television|production lore