Název:
Srovnání sémiotické analýzy vybraných log a jejich vnímání příjemci
Překlad názvu:
Comparison of semiotic analysis of selected logos and their perception by the recipient
Autoři:
Fialová, Alžběta ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce rozdílnost a individualit vnímání vizuálních prvků, konkrétně log. Teoretická část práce se zabývá logem samotným a pojmům s ním souvisejícím, jeho vznikem, historií a vývojem, jeho funkcí v kontextu dnešní doby, jeho současnou podobu Cílem praktické části bakalářské práce je srovnání sémiotické analýzy log sedmi krajů České jejich vnímáním příjemci. Podle jednotlivých použitých prvků log, barev, tvarů forem, písma a symbolů, je provedena jejich sémiotická analýza. Na základě jejích výsledků jsou sestaveny hypotézy, které jsou využity pro vytvoření možností odpovědí dotazníkového šetření. Tyto možnosti jsou tak tvořeny předpokládanými charakteristikami a Možnosti jsou doplněny o zamýšlené významy log ze strany jejich autorů či zadavatelů. Výsledky dotazníkové šetření jsou porovnány s výsledky sémiotické analýzy i se zamýšlenými významy log. Tím je zároveň ověřena pravdivost hypotéz. Do dotazníkového šetření bylo o celkem 309 respondentů, rozděleno podle genderu, věku, nejvyššího dosaženého vzdělání a místa trvalého bydliště.The topic of this bachelor thesis is the diversity and individuality of perception of visual elements, specifically logos. The theoretical part of the thesis deals with the logo itself and the terms related to it, its origin, history and development, its function in the context of today, its current design and creation. The aim of the practical part of the bachelor thesis is to compare the semiotic analysis of logos of seven regions of the Czech Republic with their perception by the recipients. According to the used individual elements of logos, colours, shapes and forms, fonts and symbols, their semiotic analysis is performed. Hypotheses are formulated on the basis of its results, which are used to create the answer options for the questionnaire survey. These options are thus made up of the expected characteristics and features of the logos. The options are supplemented by the meanings of the logos intended by their authors or contractors. The results of the questionnaire survey are compared with the results of the semiotic analysis and with the intended meanings of the logos. This also verifies the truth of the hypotheses. A total of 309 respondents were involved in the questionnaire survey, divided according to gender, age, highest education level and place of residence.