Název:
Eticky sporné aspekty vybraných nástrojů media relations
Překlad názvu:
Ethically controversial aspects of selected media relations tools
Autoři:
Pejsová, Aneta ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá jednou z oblastí public relations - media relations. Nejprve charakterizuje media relations jako obor, dále popisuje jednotlivé nástroje media relations a u vybraných zkoumá i jejich etickou stránku. Také hodnotí vztah mezi PR pracovníky a novináři a to, jak důležití jsou navzájem pro výkon své práce. Následně představuje etické kodexy, jež regulují media relations a jejich praktiky. Praktická část využívá jak kvantitativního, tak kvalitativního výzkumu. Nejprve jsou kvantitativnímu online dotazníku podrobeni PR profesionálové. Poté se zájem obrací na aktivní novináře lifestylových médií, kteří poskytli na téma etiky media relations rozhovor. Prostřednictvím těchto dvou metod se autorka pokouší zjistit, jak media relations fungují v praxi, jak profesionálové nahlíží na problematické aspekty media relations a jaké mají osobní zkušenosti s vybranými nástroji media relations.The bachelor's thesis deals with one of the areas of public relations - media relations. First it characterizes media relations as a field, then it describes individual media relations tools, and in selected ones it also explores their ethical side. It also assesses the relationship between PR workers and journalists and how important they are to each other's work. It then represents the codes of ethics that regulate media relations and their practices. The practical part uses both quantitative and qualitative research. First, PR professionals are subjected to a quantitative online questionnaire. Afterwards, interest turns to active lifestyle media journalists who gave an interview on the topic of media relations ethics. Through these two methods, the author attempts to find out how media relations work in practice, how professionals view problematic aspects of media relations, and what personal experience they have with selected media relations tools.
Klíčová slova:
etické kodexy; etika; lifestyle; media relations; média; Public relations; vztahy s médii; žurnalistika; ethical codes; ethics; journalism; lifestyle; media; media relations; press relations; Public relations