Název:
Učebnice ve fyzikálním vzdělávání u nás a ve Finsku
Překlad názvu:
Physics textbooks in the Czech Republic and Finland
Autoři:
Fejt, Jan ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce porovnává české a finské učebnice fyziky na úvodních kinematických tématech poloha, rychlost a dráha. Práce srovnává aparát úloh, jimiž jsou učebnice vybaveny. Zmiňuje vliv neterminologických významů lexémů na jejich používání jako termínů. Práce také shrnuje vývoj a současnost finského vzdělávacího systému a porovnává rozsah výuky fyziky českého gymnázia a finské všeobecně vzdělávací střední školy.The thesis compares Czech and Finnish physics textbooks on the introductory kinematic topics of position, velocity and distance. The paper compares the apparatus of tasks with which the textbooks are equipped. It mentions the influence of non-terminological meanings of lexemes on their use as terms. The thesis also summarises the development and the present of the Finnish education system and compares the scope of physics teaching in the Czech and the Finnish general education upper secondary school.
Klíčová slova:
učebnice|fyzikální vzdělávání|elektronické učebnice; textbooks|physics education|e-textbooks