Original title:
Business Plan Proposal for a Company
Translated title:
Business Plan Proposal for a Company
Authors:
Holický, Frederik ; Milichovský, František (referee) ; Konečná, Zdeňka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Předmětem této práce je vytvoření návrhu podnikatelského záměru rozvoje společnosti zaměřené na recyklaci pneumatik a jejich zpracování na drť, ze které se tvoří materiály pro stavbu nových silnic a další produkty. Teoretická část obsahuje literární rešerši k problematice strategického plánování a jeho vztahu k výrobní strategii podniku, dále specifika řízení malých rodinných podniků a B2B tržní orientace. V analytické části jsou použity vybrané analyticko-výzkumné metody s cílem identifikace klíčových faktorů v kontextu firemního prostředí, posouzení současného stavu a identifikace interních a externích faktorů. S využitím marketingového mixu, PESTLE, Porter's Five Forces Framework, SWOT bylo stanoveno, jakým směrem by se měla společnost ubírat. Poslední část obsahuje výstupy této práce, je vytvořen podnikatelský plán a některé budoucí kroky jsou lépe vidět.
The subject of this work is to create a business plan proposal for development of a company focused on recycling tires and making them into crumbs which are used to create materials for building new roads and other products. The theoretical section includes a literature review on the problem of strategic planning and its relationship with production business strategy, as well as specifics of small family business management and B2B market orientation. In the analytical section, selected analytical-research methods are used with the goal of identifying key factors in the context of the company environment, assessing the current state, and identifying internal and external factors. With the use of Marketing mix, PESTLE, Porter's Five Forces Framework, SWOT, it was determined what are the directions that the company should be heading. The last part contains outcomes of this work is a business plan created and some of the future steps are better to see.
Keywords:
Marketing mix; PESTLE; Podnikatel; Podnikatelský plán; Podnikání; Porter's Five Forces Model; Rozvoj firmy; SWOT; Business development; Business plan; Entrepreneur; Entrepreneurship; Marketing mix; PESTLE; Porter's Five Forces Model; SWOT
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/208365