Original title:
Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol
Translated title:
Problems of Distance Education of Socio-culturally Disadvantaged Learners in Elementary schools
Authors:
Hnědkovská, Lucie ; Strouhal, Martin (advisor) ; Sedláčková, Daniela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The Bachelor Thesis deals with distance education of socio-culturally disadvantaged learners in elementary schools. It considers the advantages and disadvantages of this form of education. It includes an overall view of the students' evaluation by the teachers and describes ways how to increase the motivation of the educated pupils. It surveys the existing research on the subject. The aim is to draw attention to the problem and to possible consequences that the current coronavirus situation may bring. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
Distance education|online teaching|socioculturally disadvantaged|pandemics; Distanční výuka|online výuka|sociokulturní znevýhodnění|pandemie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174948