Original title:
Vnímání hodnoty značky Český olympijský tým
Translated title:
Brand value perception of the Czech Olympic Team
Authors:
Rovňanová, Michaela ; Voráček, Josef (advisor) ; Nachtigalová, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Vnímání hodnoty značky Český olympijský tým. Cíle: Cílem práce je zjistit pozici značky Český olympijský tým včetně vnímání sponzorů a na základě tohoto zjištění navrhnout pro vybraného partnera projekt Customer Journey Map, který by pomohl zlepšit fungování, vnímání a atraktivitu tohoto partnerství s ČOT. Metody: Teoretická část byla vypracována pomocí studia odborné literatury. Pro sběr dat byla stěžejní kvantitativní metoda elektronického dotazování na vzorku české populace z Českého národního panelu a dotazování návštěvníků Olympijských festivalů. Největší přínos poskytlo srovnání údajů z jednotlivých vln dotazování. Na základě těchto výsledků byly vizuálně zpracovány zkušenosti respondentů pomocí speciální metody Customer Journey Map a byla navržena konkrétní doporučení. Jako doplnění vlastních informací o olympijské značce posloužily výzkumy Mezinárodního olympijského výboru. Výsledky: Značka Českého olympijského týmu není Čechům cizí, spojují si ji s českou reprezentací a mají k ní pozitivní vztah. Značku vnímají jako čestnou, pozitivní a tradiční. Nejčastěji spontánně zmiňovaným partnerem ČOT je bývalý generální partner Škoda Auto. V podpořené znalosti vede Česká televize. Dobrých výsledků se dostalo také partnerům Alpine Pro, Pilsner Urquell a ČEZ. Získaná data zaujímala významnou...Title: Brand value perception of the Czech Olympic Team. Objectives: The aim of the thesis is to find out the position of the Czech Olympic Team brand, including the perception of sponsors, and based on this finding to design a Customer Journey Map project for a selected partner, which would help improve the functioning, perception and attractiveness of this partnership with COT. Methods: The theoretical part was developed through the study of professional literature. The key for data collection was a quantitative method of electronic surveying on a representative sample of the Czech population and visitors to Olympic festivals. The comparison of data from individual waves of surveys provided the greatest benefit. Based on these results, the respondents' experiences were visually processed using a special Customer Journey Map method and specific recommendations were proposed. Research by the International Olympic Committee complemented our own information about the Olympic brand. Results: The brand of the Czech Olympic team is no stranger to the Czechs, they associate it with the Czech representation and have a positive attitude towards it. They perceive the brand as honest, positive and traditional. The most frequently mentioned partner of Czech Olympic Team is the former general partner Škoda...
Keywords:
Customer Journey Map; Czech Olympic Committee; marketing; research; Customer Journey Map; marketing; výzkum; Český olympijský výbor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174431