Original title:
Digitální a tradiční komunikace módních značek na příkladu řetězce DIOR
Translated title:
Digital and traditional fashion brand communication on example of DIOR chain
Authors:
Vašutová, Mariana ; Jirák, Jan (advisor) ; Oukropec, Jindřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Digitální a tradiční komunikace módních značek na příkladu řetězce Dior" analyzuje komunikační strategii této světově úspěšné značky. Práce má jednoduše specifikovat samotné působení značky, zejména však jejich komunikačních aktivit. Cílem je zkoumání proměn komunikačních strategií a popis nebo spíše identifikace rozdílů mezi tradiční a digitální komunikací. Záměrem je také přiblížení módně marketingové komunikace jako takové na základě deskriptivní analýzy získaných poznatků. Práce je rozdělená na teoretickou a analytickou část. Teoretická část nabízí lepší vhled a orientaci v tématu, zatímco ta analytická, opírající se o kvalitativní výzkum v podobě polo-strukturovaných rozhovorů pomáhá dojít k detailnějším závěrům. Závěry jsou odvozeny na základě deskriptivní analýzy a syntézy získaných informací a poznatků. Bakalářská studie představuje komunikaci značky Dior a má být obohacením všech dosud dostupných prací zaměřujících se na komunikaci v módním průmyslu. Přestože má Dior vybudovanou tradici a historii, v současném světě konkurence a moderních technologií se v komunikaci neobejde bez kombinace tradičních prvků s digitálními. Závěry práce naznačují, že propojení digitální a tradiční komunikace je zásadní pro oslovení v informačním světě. Závěry také posilují existující...The bachelor's thesis "Digital and traditional communication of fashion brands on the example of Dior chain" analyzes the communication strategy of this world-successful brand. The work should simply specify the very operation of the brand, but especially their communication activities. The aim is to examine the changes in communication strategies and to describe or rather identify the differences between traditional and digital communications. The intention is also to approach fashion marketing communication as such based on a descriptive analysis of the acquired knowledge. The work is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part offers a better view and orientation in the topic, while the analytical part, based on qualitative research in the form of semi-structured interviews, helps to reach more detailed conclusions. The conclusions are derived because of descriptive analysis and synthesis of the obtained information and knowledge. The bachelor's study presents the communication of the Dior brand and is intended to enrich all available works focusing on communication in the fashion industry. Although Dior has a long tradition and history, in today's world of competition and modern technology, it does not appear in communication without a combination of traditional and...
Keywords:
advert; communication; costumer; Dior; fashion; magazine; marketing; promotion; social sites; strategy; Dior; komunikace; magazín; marketing; móda; propagace; reklama; sociální sítě; strategie; značka; zákazník
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174181