Název:
Výzkum pozice second handových obchodů s vlastní značkou na českém trhu
Překlad názvu:
Research of positioning of brand second hand stores on the Czech market
Autoři:
Rejchrtová, Karina ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá, jak zákazníci vnímají pozici second handových obchodů s vlastní značkou na českém trhu. Jelikož se jedná o relativně nový segment obchodů, práce se z velké části věnuje i tomu, jak second handový trh vznikl a proč tak rychle roste. Mimo jiné se věnuje i změně nákupního chování zákazníků, která je jednou z příčin. Cílem práce je zjistit, jak si second handové obchody s vlastní značkou stojí v porovnání s konkurenčními řetězcovými obchody a second handy bez vlastní značky. Součástí práce je i návrh pyramidy second handového trhu, která rozděluje second handové obchody s vlastní značkou do segmentů navržených podle pyramidy značek autorkou Harriet Posner. Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením. Při analyzování odpovědí respondentů v praktické části byly využity teoretické poznatky a na základě výsledků byly v závěru práce prezentovány zjištění a závěry, které z výzkumu plynou.This bachelor thesis examines how customers perceive the position of second hand stores with their own brand on the Czech market. As this is a relatively new segment of shops, the work also largely focuses on how the second hand market originated and why it is growing so fast. Among other things, it deals with the change in customers' shopping behaviour, which is one of the reasons. This work aims to find out how second hand stores with their own brand stand in comparison with chain stores and second hand stores without their own brand. Part of the work is also the design of a pyramid of the second hand market, which divides second hand brands into segments designed according to the pyramid of brands by author Harriet Posner. The research was conducted by a questionnaire survey. In analysing the answers of the respondents in the practical part, theoretical knowledge was used and based on the results, the findings and conclusions that emerge from the research were expressed in the conclusion.
Klíčová slova:
budoucnost módy; generace Y; Generace Z; positioning; second handový módní trh; segmentace značek; spotřební chování; brand segmentation; consumer behavior; future of fashion; gen Y; Gen Z; positioning; second hand fashion market