Název:
Jak proměnila pandemie Covid-19 komunikaci vysokých škol v České republice?
Překlad názvu:
How has the Covid-19 pandemic changed the communication of universities in The Czech Republic?
Autoři:
Cerhová, Anna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat vývoj komunikace veřejných vysokých škol v České republice v průběhu let. Práce se zaměřuje na období před pandemií Covid-19, během pandemie a následně analyzuje i proměny v komunikaci po pandemii. Cílem práce je identifikovat nástroje, které univerzity využívaly v rámci krizové komunikace a jejich dopad na současnou komunikaci. Mezi stěžejní výzkumné otázky patří odhalit, jakým způsobem univerzity komunikovaly, zdali byly nuceny přijmout nové komunikační strategie a zdali v těchto nových komunikačních trendech hodlají pokračovat i nadále. V rámci výzkumného šetření práce prostřednictvím obsahové analýzy zkoumá komunikaci na sociálních sítích a následně prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty ověřuje, jak proměnu komunikace vnímá jejich cílová skupina. V širším hledisku si tato práce klade za cíl poukázat na důležitost krizové komunikace veřejných institucí a navrhnout možná řešení, která by mohla dopomoci k efektivnější komunikaci.The bachelor thesis aims to analyse the development of communication of public universities in the Czech Republic over the years. The thesis focuses on the period before the Covid-19 pandemic, during the pandemic and then analyses the changes in communication after the pandemic. The aim of the thesis is to identify the tools that universities used in crisis communication and their impact on contemporary communication. Key research questions include discovering how universities communicated, whether they were forced to adopt new communication strategies, and whether they intend to continue these new communication trends. As part of the research investigation, the thesis examines communication on social media through content analysis and then verifies how the target group perceives the transformation of communication through a questionnaire survey among students. In a broader perspective, this thesis aims to highlight the importance of crisis communication of public institutions and to suggest possible solutions that could contribute to more effective communication.
Klíčová slova:
covid-19; Instagram; Komunikace; krizová komunikace; sociální sítě; vysoká škola; Česká republika; Communication; covid-19; crisis communication; Czech Republic; Instagram; social media; university