Název:
Vnímání komunikace Papeže Františka očima středoškoláků
Překlad názvu:
Communication of Pope Francis from the Perspective of High School Students
Autoři:
Pospíšilová, Tereza ; Zavadilová, Tereza (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Vnímání komunikace papeže Františka očima středoškoláků" si klade za cíl zmapovat pohled vybraných věřících studentů středních škol na komunikaci papeže Františka. Výzkum se formou individuálních rozhovorů zaměřuje zejména na to, jakým stylem mladí lidé komunikaci papeže vnímají, zda pociťují rozdíly mezi komunikací papeže Františka a komunikací církve jako takové, a jestli jsou témata, která papež František ve své komunikaci akcentuje, pro dnešní mladou generaci důležitá. Analýza dat získaných z rozhovorů probíhá formou otevřeného kódování. Praktické části předchází teoretický úvod do současného stavu katolické církve, a také náhled do historie papežství a jeho role ve společnosti. Teoretická část se dále věnuje i církevní komunikaci, popisuje nástroje, které využívá, i cílové skupiny, na něž se dnešní církev soustředí. V neposlední řadě je zde také popsán stručný životopis papeže Františka a forma komunikace, kterou papež využívá v průběhu svého pontifikátu.The bachelor thesis "Communication of Pope Francis from the Perspective of High School Students" aims to map the view of selected religious high school students on the communication of Pope Francis and the Catholic Church as such. In particular, the research focuses on the way young people perceive the Pope's communication, whether they perceive differences between Pope Francis' communication and the communication of the Catholic Church, and whether the topics Pope Francis emphasizes in his communication are important for today's young generation. The analysis of the data collected from the interviews is conducted through open coding. The analytical part of the thesis is preceded by a theoretical introduction to the current state of the Catholic Church as well as an insight into the history of the papacy and its role in society. The theoretical part also discusses church communication in general, describing the tools it uses and the target groups the church focuses on today. Finally, a brief biography of Pope Francis and the form of communication used during his pontificate is also described here.
Klíčová slova:
církevní komunikace; katolická církev; marketingová komunikace; papež František; papežství; středoškoláci; Catholic Church; church communication; High school students; marketing communication; Papacy; pope Francis