Název:
Postoj generace Z k influencer marketingu na Instagram
Překlad názvu:
Attitude of generation Z towards influencer marketing on Instagram
Autoři:
Čapková, Erika ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencerů na sociálních sítích a jejich využití v rámci marketingové komunikace. Práce si klade za cíl zjistit postoj generace Z k influencer marketingu na sociální síti Instagram. V teoretické části práce jsou nejdříve vymezeny pojmy influencer a influencer marketing. Následují výhody, rizika, cena a možnosti spolupráce s influencery. Práce dále nastiňuje charakteristiku ideálního influencera a pro influencer marketing vymezuje legislativní a etický rámec. V praktické části práce jsou zpracovány hloubkové rozhovory se zástupci generace Z, které odkrývají, jak generace Z sponzorovaný obsah na Instagramu vnímá.This bachelor thesis focuses on the phenomenon of influencers on social media and their use as part of marketing communication. The purpose of this thesis is to explore the attitude of Generation Z towards influencer marketing on Instagram. Theoretical part of this thesis defines the terms influencer and influencer marketing. It discusses the benefits, risks, costs and options of collaborating with influencers. It also offers an overwiev of qualities that influencers should possess and presents the legislative and ethical framework for influencer marketing in Czech Republic. The second part of this thesis collecst information from in- depth interviewes with representatives of Generation Z and shows how they perceive influencer marketing on Instagram.
Klíčová slova:
generace Z; Influencer; influencer marketing; Instagram; sociální sítě; Generation Z; Influencer; influencer marketing; Instagram; social networks