Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Změna strategické komunikace hl.m. Prahy v oblasti cestovního ruchu v návaznosti na dopady overturismu a covidu-19
Original title:
Změna strategické komunikace hl.m. Prahy v oblasti cestovního ruchu v návaznosti na dopady overturismu a covidu-19
Translated title:
Change of strategic communication of the capital Prague in the field of tourism in connection with the effects of overturism and Covid-19
Authors:
Kmentová, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem předložené diplomové práce bylo vyhledat a interpretovat klíčové prvky změny strategické komunikace hlavního města Prahy realizované prostřednictvím jeho oficiální organizace destinačního managementu Prague City Tourism, a. s., a analyzovat styl a směřování komunikace v letech 2016-2019, kdy sílila vlna overturismu nejen v české metropoli, ale také v celoevropském měřítku, a komunikaci po roce 2020, kdy vznikla nová Koncepce příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy ve spolupráci s organizací destinačního managementu Prague City Tourism, a. s. Teoretická část se zabývá definicí strategické komunikace se specifickým zaměřením na turistický průmysl. Praktická část je zaměřena na příčiny, které vedly k rozhodnutí o změně strategické komunikace hlavního města Prahy v oblasti příjezdového cestovního ruchu, aby se stal udržitelným i do dalších let. Dále byly vyhodnoceny výsledky, kterých bylo dosaženo se spuštěním prvotních projektů, které mají vést ke stabilizaci domácího i zahraničního cestovního ruchu v hlavním městě Praha, aby z nich profitovali rezidenti, podnikatelské subjekty i samotné město jako celek.The aim of the presented diploma thesis was to find and interpret key elements of the change in strategic communication of the Prague capital city implemented through its official destination management organization Prague City Tourism, Ltd., and to analyze the style and direction of communication in 2016-2019, when the wave of overturism grew not only in the Czech capital, but also on an European scale, and communication after 2020, when a new Conception of inbound tourism of the Prague capital city was created in cooperation with the destination management organization Prague City Tourism, Ltd. The theoretical part deals with the definition of strategic communication with a specific focus on the tourism industry. The practical part is focused on the reasons that led to the decision to change the strategic communication of the Prague capital city in the field of inbound tourism, so that it becomes sustainable in the years to come. Furthermore, the results achieved with the launch of initial projects, which are to lead to the stabilization of domestic and foreign tourism in the Prague capital city, so that residents, business subjects and the city can benefit from them.
Keywords:
destinationmanagement organization; Ltd; overtourism; Prague; Prague City Tourism; re-branding of Prague; Strategic communication; sustainable tourism; a. s; nová pozice značky Praha; organizacedestinačního managementu; overturismus; Prague City Tourism; Praha; Strategická komunikace; udržitelný cestovní ruch
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174324