Original title:
Změna firemní identity značky DS Automobiles
Translated title:
Change in the corporate identity of the brand DS Automobiles
Authors:
Palyzová, Markéta ; Koudelková, Petra (advisor) ; Ježková, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce na téma "Změna firemní identity značky DS Automobiles" je popsat a analyzovat změnu firemní identity a vyhodnotit dopady této změny na působení společnosti DS Automobiles na českém trhu. V teoretické části se věnuji představení firemní identity jako celku zahrnujícího firemní kulturu a komunikaci, jednotný vizuální styl společnosti a další prvky. V praktické části provádím analýzu změn firemní identity. Součástí práce je také vlastní dotazníkové šetření mezi cílovou skupinou, které se zaměřuje na analýzu vnímaní značky DS Automobiles, povědomí o značce a také o změně firemní identity.The aim of this bachelor thesis on the topic "Change in the corporate identity of the brand DS Automobiles" is to describe and analyze the change of corporate identity and evaluate the effects of this change on the operation of DS Automobiles in the Czech market. In the theoretical part, I focus on the presentation of corporate identity as a whole, including corporate culture and communication, a unified visual style of the company and other elements. In the practical part I analyze changes in corporate identity. Part of the work is also a questionnaire survey among the target group, which focuses on the analysis of brand perception, brand awareness and corporate identity change.
Keywords:
Automotive; Brand; Corporate Identity; Czech Republic; DS Automobiles; Marketing; automobilový průmysl; DS Automobiles; Firemní identita; marketing; značka; Česká republika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174152