Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Působení prvního plakátu propagujícího vakcinaci na Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR a následné kampaně Tečka za koronavirem na publikum vybraných stránek českých médií na sociální síti Facebook
Original title:
Působení prvního plakátu propagujícího vakcinaci na Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR a následné kampaně Tečka za koronavirem na publikum vybraných stránek českých médií na sociální síti Facebook
Translated title:
Effect of the first poster promoting vaccination on Covid-19 of the Ministry of Health of the Czech Republic and their campaign "Tečka za koronavirem" on the audience of selected Facebookpages of Czech media organizations
Authors:
Bar, Matyáš ; Turková, Kateřina (advisor) ; Soukup, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje reakce uživatelů sociální sítě Facebook na příspěvky oznamující první propagační plakát Ministerstva zdravotnictví na podporu vakcinace proti koronaviru a reakce na následnou kampaň "Tečka za koronavirem". V práci je využita zejména metoda kvantitativní obsahové analýzy, doplněna o méně rozsáhlou analýzu kvalitativní. Analyzováno bylo 464 komentářů pod 8 příspěvky 4 českých prominentních zpravodajských serverů. Z výzkumu vychází, že reakce na obě kampaně byly spíše negativního charakteru a moc se od sebe nelišily. Vedlejším poznatkem výzkumu bylo zjištění, že se v 36 % všech analyzovaných komentářů objevily zmínky o konspiračních teoriích.The thesis analyses the reactions of Facebook users to posts announcing the first promotional poster of the Ministry of Health in support of coronavirus vaccination and the reactions to the subsequent campaign "Tečka za koronavirem". The thesis mainly uses a quantitative content analysis method, supplemented by a less extensive qualitative analysis. 464 comments under 8 posts of 4 prominent Czech news sites were analysed. The research shows that the reactions to both campaigns were rather negative and did not differ much from each other. A secondary finding of the research was that 36 % of all comments analysed mentioned conspiracy theories.
Keywords:
advertising campaign; audience; comment analysis; covid-19; Facebook; qualitative content analysis; Quantitative content analysis; analýza komentářů; covid-19; Facebook; kvalitativní obsahová analýza; Kvantitativní obsahová analýza; propagační kampaň; publikum
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174570