Original title:
Podpora prodeje a reklama konkrétního realitního zprostředkovatele
Translated title:
Sales Promotion and Advertising of Specific Real Estate Agent
Authors:
Kvasnicová, Sabina ; Schüller, David (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace především se zaměřením na podporu prodeje a reklamu samostatného realitního zprostředkovatele. Teoretická část se zabývá poznatky z odborné literatury, zejména z oblasti marketingu, marketingové komunikace, podpory prodeje a reklamy. Analytická část se skládá z představení realitního zprostředkovatele, analýzy marketingového mixu 4P, analýzy konkurence, SLEPT analýzy, analýzy klientů a souhrnné analýzy. Poslední část se zabývá vlastními návrhy na zlepšení marketingové komunikace realitního zprostředkovatele.
This bachelor thesis deals with the issue of marketing communication focusing primarily on sales support and advertising of an independent real estate agent. The theoretical part deals with knowledge from the literature, especially from the field of marketing, marketing communication, sales promotion and advertising. The analytical part consists of the presentation of real estate agent, analysis of the 4P marketing mix, competition analysis, SLEPT analysis, client analysis and summary analysis. The last part deals with my own proposals to improve marketing communication in sales promotion and advertising.
Keywords:
advertising; marketing; property; real estate agent; sales promotion; marketing; nemovitost; podpora prodeje; realitní zprostředkovatel; reklama
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/208098