Název:
Koncepce mechanismu pro ovlivnění proudu spalin na vstupu do turbíny
Překlad názvu:
Mechanism Concept for the Exhaust Gas Flow Control at the Turbine Inlet
Autoři:
Závada, Otakar ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem nových variant schopných ovlivnit proud spalin na vstupu do turbíny turbodmychadla. Cílem této diplomové práce bylo navrhnout a zhodnotit nová koncepční řešení ovlivňující proud spalin na vstupu do turbíny turbodmychadla. První část této diplomové práce je věnována rešerši stávajících řešení, a to jak těm, která se reálně využívají, tak i koncepcím, které zůstávají zatím pouze v mezích úvah. V následujících kapitolách jsou představena nová a unikátní konstrukční řešení mechanismu. Jednotlivá koncepční řešení cílí na zjednodušení celého mechanismu, a tím i snížení celkových výrobních nákladů. K porovnání a vyhodnocení jednotlivých koncepcí došlo mj. na základě výsledků multibody simulací. Výsledky ukázaly, že v tuto chvíli s ohledem na zvolená hodnotící kritéria, je nejvhodnějším řešením první vlastní koncepce. V závěru jsou formulovány poznatky, které jsou nezbytné k dalšímu koncepčnímu vývoji a zdokonalení mechanismu.
This diploma thesis is about design solution of new concepts cable of exhaust gas flow control at turbine inlet of turbochargers. Goals of this diploma thesis are to design and perform new concepts of exhaust gas flow control at turbine inlet of turbochargers. The first chapter of this diploma thesis is about search of existing mechanism designs and even mechanism designs that are not existing yet. In following chapters are introduced brand new and unique concept mechanism designs. The new concept designs are aiming on simplifying of whole mechanism and price reduction. The comparison and final evaluation are also based on result from multibody simulations. Based on criteria in this moment the best concept solution is the first own mechanism concept. In the conclusion are points needed for further improvement of own mechanism concepts.
Klíčová slova:
CatiaV5; koncepční vývoj; kontaktní vazba; multibody simulace; Turbodmychadlo; CatiaV5; concept development; contact join; multibody simulation; Turbochargers
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/207707