Název:
Zobrazení rozsáhlých volumetrických dat na CPU
Překlad názvu:
CPU Rendering of Large Volumetric Data
Autoři:
Majer, Michal ; Milet, Tomáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce zkoumá přímé zobrazování rozsáhlých volumetrických dat na CPU. Cílem bylo navrhnout paralelní implementaci algoritmu Ray casting v jazyce Rust a implementovat optimalizace Early Ray Termination a Empty Space Skipping pro zrychlení vykreslování. Dále jsem navrhl demo aplikaci k interaktivnímu prohlížení objemových dat, která tento algoritmus aplikuje. V rámci práce také vznikl generátor volumetrických dat.Obě optimalizace ve výsledném řešení zrychlují výkon 12×. Paralelizace toto číslo dále zlepšuje a na testované soustavě renderuje rozsáhlý objem rychlostí 3,92 FPS.
This work examines direct rendering of large volumetric data on the CPU. The aim was to design a parallel implementation of Ray casting algorithm in the Rust programming language and to implement Early Ray Termination and Empty Space Skipping optimizations to speed up rendering. I also designed a demo application to interactively display volumes using this algorithm. A volumetric data generator was also created as part of the work.Both optimizations in the resulting solution offer a 12× speed up. Parallelization further improves this number and renders a large volume at 3.92 FPS on the tested system.
Klíčová slova:
CPU rendering; objemová data; počítačová grafika; přímé vykreslování objemů; Ray casting; voxel; computer graphics; CPU rendering; direct volume rendering; Ray casting; volume data; voxel
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/207270