Original title:
Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti
Translated title:
Proposal to improve the marketing mix of the company
Authors:
Foltýn, Filip ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem na zdokonalení marketingového mixu společnosti Decathlon, v České republice zapsané v obchodním rejstříku pod názvem DECASPORT s.r.o. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První, teoretická část, vysvětluje pojmy z oblasti marketingu a marketingového prostředí. Analytická část je zaměřena na analýzu marketingového mixu společnosti a poté jsou provedeny jednotlivé analýzy. Poslední část se zabývá jednotlivými návrhy na zdokonalení marketingového mixu.
This bachelor thesis deals with a proposal to improve the marketing mix of the company Decathlon, in the Czech Republic registered in the business register as DECASPORT s.r.o. The thesis is divided into three main parts. The first, theoretical part, explains the concepts of marketing and the marketing environment. The analytical part is focused on the analysis of the company's marketing mix and then individual analyzes are performed. The last part deals with individual proposals to improve the marketing mix.
Keywords:
marketing; marketing mix; place; price; product; promotion; SWOT analysis; cena; marketing; marketingový mix; místo; produkt; propagace; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/206483