Název:
Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Překlad názvu:
Motivation of parents in choosing alternative nursery schools - Maria Montessori
Autoři:
Růžičková, Tereza ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěteThe aim of this bachelor thesis entitled: "Motivation of parents in choosing alternative kindergartens - Maria Montessori" is to describe and analyze in more detail the reform pedagogy of Maria Montessori, the development of preschool Montessori facilities in the Czech Republic and comparison with traditional kindergartens. It also aims to present the specific use of the principles of Montessori pedagogy in the selected facility and outline other alternative pedagogical directions. The empirical part uses the research method of interviewing parents in Montessori kindergarten. The interview is purely anonymous and the aim is to find out for what purpose they put their children in the kindergarten, what they expect from it and if they apply Montessori pedagogy outside it. KEYWORDS Maria Montessori, alternative education, preschool, the teache's role, an elipse, freedom of the sensitive periods
Klíčová slova:
alternativní vzdělávání; elipsa; Maria Montessori; mateřská škola; polarizace pozornosti; role učitele; senzitivní fáze; svoboda dítěte; alternative education; an ellipse; freedon of the child; Maria Montessori; polarization of attention; preschool; sensitive periods; the teache's role