Original title:
Geometrická 3D hra v prostředí Unity
Translated title:
A 3D geometric game in Unity
Authors:
Trejbal, Tomáš ; Zamboj, Michal (advisor) ; Jančařík, Antonín (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V této práci se zabývám tvorbou počítačové 3D hry v Unity engine. Hra se nazývá "Cubeidea" a je zaměřena na geometrickou tématiku a prostorovou představivost. V úvodu práce popisuji motivaci, která mě vedla k vytvoření této hry. V dalších kapitolách seznamuji čtenáře se softwarovými nástroji použitými při tvorbě, s charakteristikou hry a s popisem herního prostoru. Největší část této práce je pak věnována popisu algoritmů, které jsou ve hře implementovány a zajišťují tak jednotlivé herní funkcionality a mechanismy, jako je pohyb hráče v herním prostoru, ověřování splnění levelu hry apod. V práci čtenář nalezne ukázky zdrojového kódu hry, pomocí kterých je doplněn popis jednotlivých algoritmů. V případě zájmu má čtenář možnost nahlédnout do celého zdrojového kódu hry, který je obsažen v přílohách této práce.In this thesis, I am working on the creation of a 3D computer game with Unity engine. The game is called "Cubeidea" and focuses on geometry topics and spatial imagination. In the introduction of the thesis, I describe the motivation that led me to create this game. In the following chapters, I introduce the reader to the software tools used in the creation process, the characteristics of the game, and a description of the game space. The largest part of this thesis is then devoted to describing the algorithms that are implemented in the game to provide the various game functionalities and mechanisms, such as player movement in the game space, verification of level completion, etc. The reader will find examples of the game's source code in the thesis, which are used to supplement the description of the individual algorithms. If interested, the reader can look into the full source code of the game, which is included in the appendices of this thesis.
Keywords:
computer game development; Cubeidea; game creation in Unity engine; geometry game; Cubeidea; geometrická hra; tvorba hry v Unity engine; vývoj počítačové hry
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/172527