Original title:
Úroveň pohybových schopností žáků mladšího školního věku po covidové pandemii
Translated title:
Level of motor abilities of young school children after the covid Pandemic
Authors:
Šípová, Monika ; Hájková, Jana (advisor) ; Kainová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce zabývá porovnáním úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, étně žáků stupně ZŠ, před é způsobené výskytem období České uzavřely základní školy veškeré sportovní dětí náhle Žáci část sedět př ýpočetní - při samotné distanční výuce, následně při plnění zadaný úkolů. Zřídkakdy náročná část kompenzována alespoň nějakým Teoretická část diplomové práce věnuje především pohybových dětí, é ělesně vyvíjí é pohybová důležitá zdraví fyzické, praktické části zaměřila testování žáků porovnání výsledků dostupných získané výsledky doplněny dotazníkovým šetřením rodič ÍČ Á é distanční ýuky, mladší školní věk,The diploma thesis deals with a comparison of the level of physical abilities of younger pupil, spocifically pupils of an elementary school after the pandemic cause by the coronavirus Covid-19. The elementary schools not only in the Czech Republic were closed overnight and all sport activities of pupils were stopped. The pupils will be put to the available Unifit test and their results will be compared to the results of the physical activites of pupils before the coronavirus pandemic. The theoretical part deals maily with the lack of the physical activities of children who still physically develop and grow and for whom is physical aktivity very important not only for their health, but also their mental well-being. Movement is very natural for pupils of younger school-age. Pupils were forced to sit in front of computers, where the distance learning, which was very difficult, took place - it also took place in the afternoon, when they were doing their homework. This difficult part of the day was compensated with some kind of movement very rarely. In the practical part, I focused on testing pupils with the Unifit test and comparing the results from available data in relation to the population. The results will be supplemented by a queationnare survey, which was filled in by the parents. KEYWORDS...
Keywords:
distance form of teaching; motor abilities; Pandemic - Covid 19; Unifittest; younger school age; distanční forma výuky; mladší školní věk; Pandemie - Covid 19; pohybové schopnosti; Unifittest
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/172648