Original title:
Marketingový mix společnosti
Translated title:
Marketing Mix of a Company
Authors:
Vymazalová, Tereza ; Havíř, David (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je zaměřena na zpracování návrhu změn v marketingovém mixu společnosti zabývající se poskytováním ekologických služeb. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se marketingu a marketingových analýz, a jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu služeb (7P). Analytická část obsahuje podrobně zpracované analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniku, na jejichž základě jsou vytvořeny návrhy změn v marketingovém mixu podniku.
This master's thesis is focused on creating a proposal for changes in the marketing mix of an environmental services company. The theoretical part explains the basic concepts of marketing and marketing analysis, and describes the individual components of the marketing mix of services (7P). The analytical part contains detailed analyzes of the internal and external environment of the company, on the basis of which are created suggestions for changes in the marketing mix of the company.
Keywords:
competitors; customers; Marketing; marketing analysis; marketing environment; marketing mix; services; SWOT analysis; konkurence; Marketing; marketingové analýzy; marketingové prostředí; marketingový mix; služby; SWOT analýza; zákazníci
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/205129