Název:
Nejistota měření rozměrů vozidel pomocí 2D lidaru
Překlad názvu:
Uncertainty of vehicle dimension measurement using 2D lidar
Autoři:
Želinský, David ; Richter, Miloslav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá vysvětlením pojmů chyba měření a nejistota měření. Také představuje pojem LiDAR, popisuje jeho konstrukci, jak pracuje, a k čemu se dá použít. Informace z teoretické části této práce jsou pak použity pro analýzu nejistot měření rozměrů vozidel pomocí 2D LiDARu. Jednotlivé nejistoty měření jsou vysvětleny a na vzorovém příkladu vypočítány. Dále je vytvořen program v LabVIEW, který z naměřených dat rozměry vozidla a nejistoty těchto rozměrů počítá. Na závěr jsou srovnány výsledky programu s reálnými rozměry. Práce je vypracována pro firmu Cross Zlín.
This diploma thesis deals with the explanation of terms such as measurement error and uncertainty of measurement. It also introduces the term LiDAR, describes its construction, how it works and what it can be used for. The information from the theoretical part of this thesis is then used to analyze the uncertainties of measuring the dimensions of vehicles using 2D LiDAR. The individual measurement uncertainties are explained and calculated on an example. Furthermore, a LabVIEW program is created, which calculates the dimensions of the vehicle and the uncertainties of these dimensions from measured data. Finally, the results of the program are compared with real dimensions. The thesis is elaborated for the company Cross Zlín.
Klíčová slova:
chyba měření; databáze; LabVIEW; LiDAR; metoda měření TOF; nejistota měření; stavový automat; database; LabVIEW; LiDAR; measurement error; state machine; TOF measurement method; uncertainty of measurement
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/204804