Original title:
Vyhodnocení Google Ads kampaní v Balance Club Brumlovka
Translated title:
Evaluation of Google Ads Campaigns in Balance Club Brumlovka
Authors:
Svobodová, Barbora ; Voráček, Josef (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Vyhodnocení Google Ads kampaní v Balance Club Brumlovka Cíle: Hlavním cílem této práce je navržení zlepšení spuštěných PPC kampaní za rok 2018 v Balance Club Brumlovka, které povede k efektivnějšímu výkonu kampaní a eliminuje nedostatky v jejich nastavení. Dílčím cílem je navržení postupu optimalizace a vyhodnocování kampaní do budoucna. Návrhy jsou doporučeny na základě rozhovoru a analýzy dat se zaměřením na strategii, nastavení a výkon kampaní, na obsah reklam, výběr klíčových slov a cílení kampaní. Metody: V práci je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru a metoda analýzy sekundárních dat. Rozhovor je proveden se správkyní kampaní. Analýza sekundárních dat je uskutečněna pomocí nástrojů v systémech Google Ads a Google Analytics. Výsledky: Klubu jsou doporučeny konkrétní kroky a frekvence optimalizace kampaní, ujasnění strategie a cíle kampaní, sledování nových ukazatelů úspěšnosti, změny typů kampaní, přidání klíčových slov a poznání konkurence. Dále je doporučováno nastavení nové struktury kampaní, roztřídění klíčových slov, sestav a kampaní, změna shod klíčových slov, přidání nových inzerátů a úprava jejich obsahu, přenastavení strategií nabídek a založení remarketingových publik. Klíčová slova: online marketing, PPC, internetová reklama, Google AnalyticsTitle: Evaluation of Google Ads Campaigns in Balance Club Brumlovka Objectives: The main aim of this thesis is to propose improvements for the launched PPC campaigns in 2018 in Balance Club Brumlovka, which will lead to more efficient performance of the campaigns and eliminates the shortcomings in their setting. The partial goal is to propose a process for optimizing and evaluating campaigns for the future. Recommendations are based on interview and data analysis, focusing on strategy, campaign settings and performance, ad content, keyword selection, and campaign targeting. Methods: The thesis uses the semi-structured interview method and the analysis of secondary data method. The interview is conducted with the campaign manager. The analysis of secondary data is performed using the tools Google Ads and Google Analytics. Results: Recommendations for the club are specific steps and frequency of campaign optimization, clarification of campaign strategy and goal, tracking of new performance indicators, changing campaigns types, adding keywords and knowing the competition. In addition, is recommend setting up a new campaigns structure, sorting keywords, ad groups and campaigns, changing keyword matches, adding new ads, and editing their content, changing bid strategies and setting remarketing...
Keywords:
Google Analytics; internet ad; online marketing; PPC; Google Analytics; internetová reklama; online marketing; PPC
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/108509